SERIESPEL

Mölndals Tennisklubb har flera olika serielag i olika regionala divisioner. Det finns lag för både damer, herrar och juniorer, och det finns lag för ung såväl som gammal.

För att vara med i serielagen måste du kvalificera dig för spel, dels genom att kontakta lagledarna och dels genom att skaffa spellicenser från Svenska Tennisförbundet. Medlemskap i klubben krävs för deltagande i seriespel.

Om du tror att du platsar i ett av de olika lagen, så kontakta receptionen så förmedlar receptionen kontaktinformation till lagkaptenerna.
Vad kostar det då? Svenska Tennisförbundets avgifter delas mellan de inblandade spelarna i lagen enligt metoder som lagkaptenerna i konsultation med deltagarna beslutar om.

Fast träningstid erbjuds som abonnemang där deltagarna delar på kostnaden på samma sätt som ovan. MTK erbjuder gratis tider för matcher, och lagen kan köpa bollrör till självkostnadspris.