BOKA BANA

Juniorer

Mölndals Tennisklubb erbjuder träning för barn och ungdomar i alla åldrar.

Vi erbjuder träning måndag till söndag och samlar ca. 320 personer i träningsverksamheten. För de yngsta är vår nya Minitennis på lördagar ett utmärkt sätt att genom bollek och minitennis bekanta sig med tennisen. Tanken är att sedermera slussas in i ordinarie tennisskola. Från hösten det året man fyller fem kan vi således erbjuda plats i vår ordinarie träningsverksamhet. Vår utgångspunkt är att träningen anpassas efter barnens ålder, mognadsnivå och spelstyrka. Vår juniorverksamhet sträcker sig från de allra yngsta till juniorer som utövar tennis som tävlingsidrott.

Vill man komma och testa att vara med på vår träning går det bra att göra det en gång kostnadsfritt.

MTK arrangerar också läger på alla skolloven, deltar i idrottsskolan i Mölndal och ställer ut på event som exempelvis Idrottens dag.

Träningsverksamheten följer i grova drag skolans terminsschema med ca. 17 veckors träning på hösten samt 20 veckor på våren. Därutöver arrangeras läger och tävlingsresor.

Intresserad av att börja träna i MTK?

Mejla personuppgifter och vilka dagar och tider ni tidigast kan vara här till: niklas@molndalstk.se

Minitennis och Drop-in

Från och med hösten 2024 inför vi Minitennis på lördagar från klockan 10.00. Detta i tillägg till våra tidigare drop-in morgnar med ett roligare och modernare koncept, som vi dessutom vet hjälper flera barn att lära sig tennis. Drop-in förändras och flyttas bakåt en timma till 8-9, och ökar till tre banor. I fortsättningen kommer drop-in inte ha någon tränare.

Vår minitennis är för de allra yngsta, från cirka 5 år och däromkring. Vi ställer ut fyra nät på varje tennisbana så att upptill sexton barn får plats. Barnet behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av tennis. Minitennisen kommer att ledas av 3-4 tränare.

Vi erbjuder två pass varje lördag, och varje pass är 45 minuter långt. Pass 1 börjar klockan 10.00, och Pass 2 börjar klockan 11.00. Priset för deltagande kommer att vara 2125 kronor per barn för hela terminen. Då deltar barnet under ett pass varje lördag. Under höstterminen 2024 blir det 17 tillfällen med start den 24 augusti, och vi håller på fram till 21 december.

Minitennis äger rum på lördagar kl. 09.30-12.

Drop-in flyttar och äger nu rum på lördagar 8-9.

För både Drop-in och Minitennis gäller den ordinarie träningsverksamhetens schema med uppehåll exempelvis vid skollov. Se terminsinformation för specifika datum.

Lägeraktiviteter

Mölndals TK har lägeraktiviteter på höstlovet, sportlovet, påsklovet och sommarlovet.

Höst, sport, och påsklovet tar oftast form i tre dagars läger måndag-onsdag, där man spelar tennis från kl 09-15, med lunch och vilopaus mellan 11-13. Det blir full fart med såklart mycket tennis men också andra aktiviteter.

Sommarlovet två första läger tar oftast form i tre dagars läger, måndag-onsdag, med ett Lisebergsbesök på torsdag. Samma form, med tennis från 09-15, lunch mellan 11-13. Superpopulärt bland våra barn. Det finns möjlighet att låta ert barn vara kvar på klubben till 16.00, meddela in detta till våra ledare bara i samband med anmälan. Vi har alltid ett sensommarläger, oftast under vecka 33, dr vi spelar tennis under fyra dagar (mån-tors)

För mer info, kolla nyheterna på www.molndalstk.se i god tid innan lovet. Är ni redan med i träningsverksamheten, så kommer ni få information via mail om detta.