Juniorer

Mölndals Tennisklubb erbjuder träning för barn och ungdomar i alla åldrar.

Vi erbjuder träning måndag till söndag och samlar ca. 320 personer i träningsverksamheten. För de yngsta är Drop-in ett utmärkt sätt att genom bollek och minitennis bekanta sig med tennisen. Tanken är att sedermera slussas in i ordinarie tennisskola. Från hösten det året man fyller sju kan vi erbjuda plats i vår ordinarie träningsverksamhet. Vår utgångspunkt är att träningen anpassas efter barnens ålder, mognadsnivå och spelstyrka. Vår juniorverksamhet sträcker sig från de allra yngsta till juniorer som utövar tennis som tävlingsidrott.

Vill man komma och testa att vara med på vår träning går det bra att göra det en gång kostnadsfritt.

MTK arrangerar också läger på alla skolloven, deltar i idrottsskolan i Mölndal och ställer ut på event som exempelvis Idrottens dag.

Nästa läger går av stapeln i vecka 25, mellan 17 och 20 juni. Sista dagen är det, som vanligt, besök på Liseberg. Om ditt barn spelar med gul eller grön boll kan du anmäla barnet på följande länk. Om ditt barn spelar med röd boll kan du anmäla barnet på följande länk.

Veckan därpå börjar vi om från början, så för sommarlägret i vecka 26 kan du anmäla ditt barn som spelar gul, grön eller orange boll på den här länken. För barn som är nybörjare och spelar med röd boll kan du anmäla barnet på följande länk.

Träningsverksamheten följer i grova drag skolans terminsschema med ca. 17 veckors träning på hösten samt 20 veckor på våren. Därutöver arrangeras läger och tävlingsresor.

Intresserad av att börja träna i MTK?

Mejla personuppgifter och vilka dagar och tider ni tidigast kan vara här till: niklas@molndalstk.se

Drop-in

Drop-in Tennis:

För de yngre erbjuder vi att tillsammans med målsman/förälder komma och prova på tennis.

Alltså måste respektive barn ha med sig en målsman/förälder på banan vid varje tillfälle.

Utrustning som racketar och bollar finns att låna.

Man kommer de gånger man vill/kan och betalar per person och gång (50:-).

Vid intresse sker ”inslussning” in i MTK:s ordinarie träningsverksamhet efterhand.

Drop-in äger rum på lördagar kl. 9-10.

Vi förfogar över 2 tennisbanor som ger max 24 personer på planen. Det går att komma oanmäld, men det finns då risk att du och ditt barn inte får plats. För att garantera plats kan du anmäla dig i förväg.

Klicka på denna länken för att anmäla dig!

För drop-in gäller den ordinarie träningsverksamhetens schema med uppehåll exempelvis vid skollov. Se terminsinformation för specifika datum.

Lägeraktiviteter

Mölndals TK har lägeraktiviteter på höstlovet, sportlovet, påsklovet och sommarlovet.

Höst, sport, och påsklovet tar oftast form i tre dagars läger måndag-onsdag, där man spelar tennis från kl 09-15, med lunch och vilopaus mellan 11-13. Det blir full fart med såklart mycket tennis men också andra aktiviteter.

Sommarlovet två första läger tar oftast form i tre dagars läger, måndag-onsdag, med ett Lisebergsbesök på torsdag. Samma form, med tennis från 09-15, lunch mellan 11-13. Superpopulärt bland våra barn. Det finns möjlighet att låta ert barn vara kvar på klubben till 16.00, meddela in detta till våra ledare bara i samband med anmälan. Vi har alltid ett sensommarläger, oftast under vecka 33, dr vi spelar tennis under fyra dagar (mån-tors)

För mer info, kolla nyheterna på www.molndalstk.se i god tid innan lovet. Är ni redan med i träningsverksamheten, så kommer ni få information via mail om detta.