BOKA BANA

Mölndals Tennisklubb grundades 1956 och har funnits i sin nuvarande form med egen hall i Rävekärr sedan 1990. Klubben tillhör en av göteborgsregionens sex största klubbar, både när det gäller antalet medlemmar och storleken på träningsverksamheten. MTK har i dagsläget 5 fastanställda samt 11 timanställda tränare och hjälptränare.

Mölndals Tenniscenter består av fyra GreenSet-banor inomhus och tre grusbanor vid sidan av hallen. Klubben driver dessutom en utebana (Claytech) vid Lindevi i Lindome.

MTK har en väl utvecklad verksamhet med ca. 700 medlemmar varav 400 är aktiva i ordinarie träningsverksamhet, och 230 är aktiva juniorer i åldrarna 6-20 år. Under 2000-talet har MTK varit väl representerat i tävlingsspel på juniornivå. Såväl regionalt som på högsta nationella nivå. På seniornivå har MTK många aktiva serielag både på herr- och damsidan.

Klubben står som arrangör för många olika sorters aktiviteter och tävlingsspel. Bland annat spelas en stor juniorturnering årligen. Till 2023 byts julturneringen ut från innebanor mot Mölndals Öppna Grusmästerskap som planeras spelas under försommaren 2024. Under utesäsongen är också Stigs Pokal en väldigt populär dubbeltävling, kanske Sveriges största i dess slag, med totalt över 50 dubbelpar som spelar för ära och heder under augusti månad till minne av ur-MTK:aren Stig Jansson.

Datahantering

Inom idrottsrörelsen behandlar vi en stor mängd personuppgifter. De används bland annat till att hålla ordning i medlemsregister, fördela ekonomiska stöd eller arrangera tävlingar.

Det finns särskilda regler för hur personuppgifter ska hanteras på ett tryggt och säkert sätt. Den 25 maj 2018 kommer personuppgiftslagen ersättas av den nya dataskyddsförordningen (GDPR), vilket gör att kraven förändras något. Med anledning av dessa förändringar har vi kompletterat medlemsvillkoren med en integritetspolicy. Den beskriver mer utförligt hur och varför vi sparar dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har.

Under denna text så hittar ni en del information om hur vi hanterar data och personuppgifter samt vår nya integritetspolicy.

Integreditetspolicy

Registerförteckning